GAP : Gaziantep & Kahta & Diyarbakır

Merhaba, ben GAP Turunda ortasında ayrılmak zorunun da kaldığımdan sadece gezdiğim yerleri yazdım.
ilk günkü rotamız GAZİANTEP idi. Havalimanında grubumuzu bekleyen klimalı lüks otobüslerimiz ile turumuz Gaziantep şehir turu ile başlayıp sırasıyla, Zeugma antik Kentinden çıkarılan eserlerin sergilendiği Gaziantep Arkeoloji Müzesi gezisi, Hasan Süzer Etnografya Müzesi ve Eski Antep Evleri gezisi, Havra (Sinagog) gezisi, Gaziantep Kalesi, Sedefçiler, Bakırcılar Çarşıları ve Elmacı Pazarı gezisi, Çarşı ve Pasajlar gezdik. Gaziantep'de konakladığımız otelimizin adı Gaziantep Grand Otel'idi.
Ertesi gün rotamız Kahta idi. Sabah kahvaltımızı ettikten hemen sonra otobüsümüz ile birlikte Adıyaman’a Hareket ettik. Kâhta’da bizleri bekleyen minibüslerle Komegeneli kadınların mezarı olan Karakuş Tümülüsü, Cendere Köprüsü, Komegenelilerin yazlık başkenti Arsemia gezildikten sonra güneşin batışını izlemek için Nemrut Dağına çıktık. Yaklaşık 500 m yürüyüş sonrası zirveye ulaştık. yukarı tırmanırken yorulanlar ata biner gibi eşekler üzerine binip çıktılar. Komegene Kralı Antiokhos’un kendi mezarı olarak yaptırdığı tümülüsü ve devasa Tanrı heykellerinden oluşan Doğu Teras ve Batı Terası gedik. Güneşin batışı için yerlerimizi aldık, resimler çektik ama tam o esnada hava bir anda döndü. Güneşin batışını izledik ama aşağı inene kadar öyle bir yağmur yedik kii sormayın... normalde herkesin başına geliyormuş bu durum! o yüzden Nemrut'a çıkacak herkese tavsiyem; Yağmurluk ve büyük bir şemsiye çünkü yağmur dolu tarzında yağıyor. Islak bir şekilde minibüslerimiz ile, Kâhta’ya hareket ettik ve konaklamamızı Taşsaray Otel’e de yaptık. Bu bölgedeki her oteli çok iyi kalitede değil. üzücü çünkü herkesin gezip görmek isteyeceği bir yerde sadece bir otelin bulunması ve bu kalitede olması hepimizi üzdü ve şaşırttı.

Ertesi gün rotamız Kahta'dan Diyarbakır'a. Öncelikle Feribot ile Atatürk Barajını gezdik hakikaten muhteşemdi ve Siverek üzerinden Diyarbakır’a vardık. Diyarbakır'a vardığımızda Şehrin girişinde askerler kalaşnikoflarla bizi karşıladı. üzücü bir sahne idi. Türkiye Cumhuriyetinde tur gezisi otobüsüyleyiz ve karşımızda kalaşnikoflu askerler. Neyse o bölümü geçtikten sonra şehirde Bakırcılar Çarşısı, Ulucamii, 10 Gözlü Köprü, Çin seddinden sonra dünya'nın en uzun surları olan Diyarbakır Surları ve Kapılarını gezdik. Cahit Sıtkı Tarancı Müzesi, 4 ayaklı Minare, Keldani kilisesi gezisi ardından Akşam yemeği ve konaklama için Dedeman Otel Diyarbakır'a vardık.

Turumuz sırasında bir müşterim rahatsızlandığı için ben turumu müşterimiz ile yarıda kesip İstanbul'a döndüğümden benim GAP turum bukadar sürdü. Bende bukadarı size anlata bildim.