Edinburg / İskoçya

Edinburg, İskoçya'nın başkenti ve ikinci büyük şehri. Kayaların üstünde kurulu olan ve tarihi şehirle, şehrin ana caddesi Royal Mile'ye hakim bir konumda bulunan şatosu başta olmak üzere birçok tarihi ve turistik özelliğe sahiptir. 
Ben yatılı okuldayken gezdim. Turumuzdan önce bize Edinburg hakkında kısa bilgiler verilmişti. 421.000 nüfuslu kentin orjinal ismi tepedeki kale anlamına gelen Dinedien. Britanya’nın en güzel şehri olarak anılıyor. Kentin en işlek caddesi Princess. Gezimiz de ise gördüklerim iskoçya’nın en büyük binalarından bazıları bu caddenin kuzeyinde. Cadde'nin güneyinde yer alan küçük bir vadide Princess caddesi bahçeleri yer alıyor. Vadinin güneyinde Edinburgh Kalesi var.

Edinburgh, kültür ve eğitim açısından da önemli bir kent. Edinburgh Üniversitesi ve Kraliyet Lisesi 1500′lerde kurulmuş iki köklü eğitim kurumu. Bu arada her yıl düzenlenen Uluslararası Edinburgh Sanat Festivali, müzik ve tiyatro etkinlikleriyle bütün dünyadan katılımcı ve izleyicileri kendine çekiyormuş.
Öyle bir şehir ki, içine girdiğiniz anda sizi bambaşka dünyalara sürüklüyor. Bu şehirde masal var, macera, ölüm ve hayaletler var ve en önemlisi bu şehirde tarif edilemeyen esrarengiz bir yaşam var. Dünyaca ünlü dedektif ‘Sherlock Holmes’ ve sihirli ‘Harry Potter’ın yazarları Sir Arthur Conan Doyle ve J. K. Rowling burada oturur.
Yürüdüğünüzde açıkça görüldüğü üzere şehir Old Town ve New Town olarak ikiye ayrılıyor. Her iki bölge 1995 yılında bu yana Unesco Dünya Mirasları koruması altında. Neo-Klasik mimarisiyle New Town muhteşem görünse de Edinburgh’u yapan Old Town elbette. Old Town’ın da en onemli caddesi yani kalbi Royal Mile. Bir ucunda bir zamanlar kralların yaşadığı Edinburgh Castle diğer ucunda Kraliçe’nin ikametgahı Holyrood House var. Ve bu iki nokta arasında da sayısız görkemli kilise ve müze, eski şatolardan bozma mağaza ve İskoç adıyla tescilli viski içilebilecek pub’lar yer alıyor. Pek çok mekanın yer aldığı bir cadde Royal Mile. 


Bana kısaca Edinburg'u anlat deseler kocaman ve uzun bütün dükkanların bulunduğu baya işlek bir cadde, Edingburg kalesi ve yeşillik derim. 
Ben öğrenciyken okul gezisi ile gittiğim için restorantlar veya şık otellerde gezip konaklayamadık. Ama ben oranın en iyi otelleri araştırdım. 

  • Caledonian Hilton Edinburg 5 ****
  • Hilton Edinburg Grosvenor 4 ****
  • George 4 ****
  • Novotel Edinburg Centre 4 ****
  • Hotel Indigo Edinburg 4 ****
Lisan : İngilizce
para :  İngiliz sterlini veya İskoç sterlini

iyi Tatiller...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder