Luxembourg / Lüksemburg

Luxemburg, okadar eskiden gittim ki ben ozaman interneti hayal edemiyordum hayal etmeyi bırakın Turizmci olacağımı bilmiyordum bile. Ama Blog açtığım zaman orada yaşayan tanıdıklarımdan aldığım bilgiler ile sizi azda olsa aydınlatmak için ufak bir tanıtım yazısı hazırladım. 

* Lüksemburg çok ufak bir ülkedir, şu anki nüfusu yarım milyonun biraz altında.

* Lüksemburg'da, Lüksemburgça, Fransızca ve Almanca olmak üzere üç resmî dil vardır. Lüksemburgça resmî dillerden biri olmasının yanı sıra dukalığın ulusal dili olarak kabul görmekte ve hemen hemen tüm Lüksemburglular tarafından bilinmektedir. Lüksemburgça, Almanya sınırında, Almanların konuştuğu lehçeye yakın bir dildir ancak Fransızcadan yoğun biçimde etkilenmiştir.

* Ulaşım; Lüksemburg'da Karayolu, Demiryolu ve Havayolu taşımacılığı hizmetleri son derece gelişmiştir. Son yıllarda özellikle karayolu ağı önemli ölçüde yenilenmiş ve 147 kilometre uzunluğunda otoyolla başkent komşu ülkelere bağlanmıştır. 

* Lüksemburg'a gitmek için bir paris seyahatinizde hızlı tren ile geçip gezebilir akşam bir otelde konaklayıp sonra tekrar paris'e dönüş yapabilirsiniz. Direk uçuş yoktur o yüzden aktarmalı uçuş ilede gidilebilinir.

* Lüksemburg'un diğer önemi finans merkezi olması. Lüksemburg da bankalar da çalışanlar genellikler Lüksemburg'un komşusu olan diğer ülkelerden gelip gitmektedirler (mesafeler okadar kısa)

iyi tatiller...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder