Paris Disneyland / Euro Disney

Paris Disneyland yani Euro Disney, hayatımda 2 kez gittim. Ilk gidişim gene bir bayram tatili idi ama diğeride bir turizm fuar zamanında Almanya’dan Paris’e geçip arkadaş ziyareti ile birleştirip günü birlik kız kıza Disney macerası ile çocukluğumuza döndük.
Disneyland için çocuk olmak veya çocuğunuza göstermek için katlanmak gibi birşey söz konusu olamaz Disneyland her yaşa hitap eden büyüleyici bir yer. Ben dünyadaki Los Angeles, Orlando ve Paris olmak üzere 3 Disneyland’ı da gezmiş biri olarak yazıyorum, hiç bir zaman sıkılmıyorsunuz sadece kocaman 1 gününüzü oraya ayırmanız gerekiyor. Sabahtan gidip akşam çıkılacak şekilde tek sorun cidden yoruluyorsunuz o yüzden en rahat ayakkabılarınızı giymeniz. Ve kişin gittiyseniz yağmur'a karşı veya soğu havaya karşı hazırlıklı gitmeniz gerek.

İnsanın hayal gücünü zorlayan bir eğlence alanıdır. İlk olarak  Euro Disney Resort olarak adlandırılan alan sonrasında Euro Disneyland adını almıştır. Paris şehir merkezinin 32 kilometre dışında Marne la Vallee adı verilen yeni bir kasabada kurulmuştur. Euro Disney tarafından işletilmektedir. Philippe Gas, Disneyland’ın başkanı ve baş yöneticisidir.

İki park, yedi otel, bir dinlenme, yemek ve eğlence kompleksine sahip olan Euro Disney, 2009 yılında yaklaşık 15 milyon ziyaretçisi ile dünyanın ve Avrupa’nın en çok ziyaret edilen eğlence alanı olmuştur.

Disneyland Paris’te iki tane park bulunur: Disneyland Park ve Walt Disney Studios Park. Disney Village adı verilen kısımda alışveriş yapılabilecek bir yerdir.

Park hakkında ufacık bilgiler;
Rides
* Space Mountain: Fastpass mevcuttur.
* The Twilight Zone Tower of Terror”: çok talep gören bir türüdür. Kalp rahatsızlığınız varsa tavsiye edilmez.
* Indiana Jones and the Temple of Peril
* Big Thunder Mountain
* Rock n’ Roller Coaster starring Aerosmith
* Buzzy Lightyear Laser Blast
* Pirates of the Caribbean
* It’s a Small World
* Star Tours
* Crush’s Coaster
* Phantom Manor

Shows yani Showlar: Disneyland Paris’te izlenebilecek birçok gösteri vardır. Bence hiçbirini kaçırmayın, biletlerinizle park’a giriş yapar yapmaz alanın haritasını alın ve adım adım hızlıca ilerleyin atladığınız hiç birşey olmasın.
Fast Pass : Zamanınızı iyi ayarlamak gerekiyor, park kocaman ve bazen bir alete 2 tur binmek istiyorsunuz ben size Fast Pass almanızı tavsiye ederim. Fast pass de bile kuyruk olabiliyor her dönem kalabalıklığını koruyan bu parka bence zaten hafta sonu değilde eğer tatilinizde hafta içini kapsayan günler varsa hafta içi birgün gitmenizi tavsiye ederim.

Alışveriş : Disneyland temalı ürünleri satan mağazalar tüm parka yayılmış durumdadır. Özellikle Disney hatıra eşyaları çok ilgi çeker. Burada Indiana Jones şapkasından Cinderella kostümüne kadar her şeyi bulabilirsiniz.

Yemek : Disneyland Paris’te birçok restoran ve bar bulabilirsiniz. Fakat bu seçenekler genelde pahalıdır. Fast food restoranlarının yanı sıra şık mekanlar da mevcuttur. 

Nasıl gidilir?
Paris şehir merkezinden Disneyland’a ulaşım son derece rahattır. Ilk gidişimde sanırım taksi ile gitmiştim çok net hatırlamıyorum ama ikinci gidişimde metro ile gittim çokta rahattı hatta daha ekonomik oldu. Eğer Disneyland gezinizi turizm acentaları ile ayarlamadınız ve parka kendiniz gidecekseniz hiç dert etmeyin, Disneyland’a ulaşımı çok kolay. Disneyland’a en en kolay kolu toplu taşıma “RER A” treni iledir. Paris içinde bulunduğunuz noktadan Rer A hattına ulaşarak “Chessy Durağı” ile Disneyland’a ulaşabilirsiniz.

Giriş bileti :
Biletinizi almak çok kolay;
* şehirdeki turizm ofislerinden
* konakladığınız otelin Concierge’dan
* Disneyland’ın resmi sitesinden (indirimli olarak alabilirsiniz)


Ve 3. gidişim ise kızımla beraber oldu. bu sefer konaklamamızı DiSNEYLAND HOTEL'den tercih ettik. Rezervasyonumuzu online yapıp sonra arayıp teyit ettim. 
https://book.disneylandparis.com/ 
Disneyland otelden seçtiğim seçenek yarım pansiyondu. 


Otelde kalmanın Avantajları;


*** Çocukluyken ellerinizde kollarınızda bitmek bilmeyen eşya, torba, çanta olur. Otelin yani odanızın yakında olması...
*** otele girerken check-in sırasında size voucher'lar veriliyor. verilen voucher'ları resort içindeki restoranlarda değerlendire biliyorsunuz. 
*** kaldığınız gün sayısı kadar disneyland'a giriş bileti.
*** fast pass
*** kapalı salonda yapılan mickey mouse show'unda sıra beklemeden giriş bileti...


otel'e girdiğimizde bize 2 restorandan bahsettiler çok iyi diye.
- Bistrot Chez Remy
- invention

otele gelmeden de restoranlara rezervasyon yaptıra bilirsiniz. biz otele geldiğimizde yapmaya karar verdik ama yer bulamadık, sonra resort da gezerken restoranın önünden şansa geçtiğimizi fark edip sorduk ve yer vardi. Sonuç olarak anladığımız isterseniz rezervasyonlarınızı gelmeden yaptıra bilirsiniz ama gelince yapmak isterseniz ozaman da yer yok derlerse merak etmeyin her zaman yer bulabilme şansınızın olduğunu anlatmak istedim. Bu arada unutmayın yapılan rezervasyonlar dan 15 dakika gecikirseniz rezervasyonunuz iptal ediliyor ve yeri başkasına veriyorlar.

ve beklenen show, Parade saat 17:30 da yapılıyor. ama güzel bir yerde yerinizi almak ve izlemek istiyorsanız saat 17:00 den itibaren kaldırımda yerinizi alın.

eğer otelde kalıyorsanız daha rahat eğer kalmıyorsanız bu show için saat 10:00 a kadar beklemeye değer. saat 10:00 da disneyland da ısıklarla show yapılıyor tüm disney karakterlerini anlatan kısa kısa bölümler birleştirilmiş.

Türkler için önemli bilgi ise; alışveriş yaptınız fişlerinizi biriktirdiniz Disneyland parkının tam girişte sol tarafında city hall var, binanın üstünde city hall yazıyor ordan tüm tax free'lerinizi yaptıra bilirsiniz.

*****tüm resim ve videoları @hatsailtourism instagram hesabından izleye bilirsiniz.*****


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder