Londra (çocukla seyahat)

Kızım ile Londra seyahatımız. Biz bu gezimize 2 aile olarak gittik. size bu blog yazımda tanıtımdan daha çok yaptığımızı programımızı yazcağım...

1. gün 23/09/2015
sabah uçağı ile İstanbul'dan Londra'ya uçtuk.
Otele gelip yerleşmemiz öğleni buldu. Eğer çocuğunuz scooter seviyor ve biniyorsa havalimanları bu iş için çok iyi oluyor. Birde sevgili anneler yanınıza fındık, fıstık yani çocuğunuz için atıştırmalık almayı unutmayın.
otelimiz : Double Tree Hilton - Chelsea olarak ayarladık.
otel rezervasyonunuzu yaparken bebeğinizin yaşını illaki belirtmeniz gerekiyor, otel emniyeti bakımından bilmeleri gerekiyor. Odamızda park yataklarımız hazırdı...
odaya yerleştikten sonra önce metroya gidip 1 haftalık metro kartı aldık. Çarşambadan Pazar gününe kadar kalacağımız için en uygun kart sınırsız 1 haftalık kartlardı.
*** metro kartınızı underground'lar da geri iade edebilirsiniz 5 poundunuzu geri veriyorlar.
Rotarlı öğlen yemeğimizi BOROUGH MARKET 'de aldık. Burası pek çocuklar için uygun bir yer dil aslında karışık pazar gibi, yani çocuk 4 yaş ve üstü olsa belki olur ama daha küçükler için pek dil bence...
Buraya yakın diye LONDON EYE'ye gitmeye karar verdik. London Eye için biletinizi gitmeden online alırsanız daha uygun oluyor. 2 tip kuyruk var. 1 tanesi normal diğeri 'FAST TRACK' dedikleri hızlı kuyruk. Biz çocuklar da olduğundan fast track aldık. Kapsul'e binerken pusetleri kapattırıyorlar ama içeride açabilirsiniz, hatta çıkarken kapatmanıza gerek kalmıyor. Biletlerinizi online aldığınızda print etmeyi unutmayın.
London Eye için web sitesi : https://www.londoneye.com/
London Eye'dan indikten sonra yürüyerek Westminster tarafına doğru ilerledik. Yürüyüşlerimiz arasında çocuk şarkılarındaki geçen meşhur LONDON BRIDGE'in de önünden geçtik. Yürüyüşümüz sırasında yolumuzun üzerinde bir restoranda yemek yedik ve sonra rotamızı COVENT GARDEN'a çevirdiğimizde baktık çocuklar çoktan pusetlerinde uyumuşlar. Bizim içinde anne-baba saati başlamış oldu...

2. gün 24/09/2015
Sabah için AUBAIN 'da kahvaltı programı ayarladık. Aubain'a rezervasyonu www.opentable.co.uk sitesinden yaptık. Çocuklar tatilde hep biraz gıdadan düşerler onu ucundan yakalamak için yumurtalı kahvaltı ile günümüze başladık. Uzun güzel sohbetli kahvaltıdan sonra rotamızı yürüyerek

Londra'nin en güzel ve en büyük parkı olan HYDE PARK'a çevirdik. Çocukların ördeklere ekmek atma maceralarından sonra yürüyerek ve temiz havada çocuklar öğlen uykusuna dalarken bizler ise MARBLE ARCH, OXFORD STREET tarafına doğru yürüdük.

Yolumuzun üzerinde Türkiyede olmayan DISNEY SHOP ve BOOTS'dan gerekli alışverişlerde yapıldıktan sonra öğle yemeğimiz için gene Oxford Street üzerinde bulunan YO SUSHI! 'ye gittik. Yemekten sonra REGENT STREET ve çocuklar için HAMLEYS'e gittik. HAMLEYS aslında çocuklardan daha çok anne babalarında başını döndüren bir oyuncakçı. Burdan CARNABY STREET tarafında yürüyüş yaptıktan sonra otelimize geri döndük. Saatler su gibi akıp geçerken ayarladığımız (eskiden tanıdığımız bakıcı) otelimize gelmiş lobby'de beklerken hızlıca kızımızı yatırıp, Anne - Baba saatı başlar ve Rotamız Hakkasan...

3. gün 25/09/2015
Bugünkü programımızda ise Londra'nın meşhur Hayvanat bahçesi var. ZOO! adı : ZSL ZOO.
web adresi : www.zsl.org
London Eye gibi giriş biletlerini online almak daha uygun oluyor. 1-2 yaş çocuklar ücretsiz. Metro ile önce REGENT PARK'a gelip park içinde yürüyerek HAYVANAT BAHÇESİNE gittik. Ne görmedik ki; zebra, zürafa, maymun, şempanze, goril, maymun, balık ve balıkların her boyu, kaplumbağa, domuz, gergedan, geyik, örümcek, penguen, av köpekleri, kaplan ve daha neler neler...  çocuklar tabiki çıldırdılar. Kitaplarda gördükleri Zürafa karşılarında. Aslında bizim içinde geçerli insan hayatında kaç kere Zürafa görüyorki? Kocaman bir günün ardından, içeride bulunan atlı karınca'ya binerek hayvanat bahçesi maceramızı bitirdik. Tekrar Regent Park'in içinde yürüyerek çıktıktan sonra yolumuzun üstünde bulunan MARYLEBONE ROAD ve BAKER STREET'e yöneldik. Baker street üzerinde bulunan NANDOS' da yemeklerimizi yedikten sonra tekrar Oxford, ve Regent street ve Piccadlly'e geldik. Akşam Piccadlly'nin havası herzaman bambaşka oluyor ışıklı reklam panoları, sokaktaki sanatçılar ve kalabalık genç kitle...

4. gün 26/09/2015
Otelimizin yanında bulunan H&H diye adı olan starbucks havasındanki pastaneden çay, kahve portakal suyu ve kurvasanlarımızı alıp çocukları heyecanlandıran kırmızı otobüsler ile günümüze başladık. KINGS ROAD da bulunan DUKE OF YORK'da çocuk partisi daha çok yemek üzerine ama kermes gibi bir organizasyondu oraya uğradık, sonra SLONE STREET ve BROMPTON ROAD üzerinden öğle yemeğimiz için THE GOOD EART diye adı olan çin lokantasında aldık. Yemekten sonra Londra klasiklerinden HARRODS'a gittik. Harrods' için en iyi zaman sabah yeni açıldığından. Bizim gibi hata yapıp sabah yerine öğleden sonra hele cumartesi giderseniz hele birde çocuğunuz pusetten kalkmış yürüyeceğim ben dediği anda zorlanmamak elde dil... Sansımız bugün hem havadan yana hemde çocuklardan yana idi. Otelimize çok yakın bir yerde 'EEL BROOK COMMON' da FUN FAIR varmış, duyunca hemen kırmızı gene ingiliz klasikleri olan otobüslerine binip gittik ve luna parkı kapatana kadar oynadık...

5. gün 27/09/2015
Otelimizin yanında bulunan H&H'ye gene gittik bu sefer take away dedikleri olay elimize çay, kahve portakal suyu ve kurvasanlarımızı alıp çocukları heyecanlandıran kırmızı otobüsler ile Hyde Park'a gittik. Çimlerde enerjimizi atıp hoplayıp zıpladıktan sonra otelimize geri dönüp, transferlerime binip havalimanına gittik.

ve bir çocuklu tatilimizim sonuna geldik...
en son geldiğimde hamileydim şimdi kızımla aynı sokaklarda gezmek bana ayrı bir mutluluk kattı...

her gününüzün daha güzel olması dileği ile...