Avrupa'nın en yüksek dağı VALTHORENS, Fransa

Yer : Val Thorens, Fransa

Gene son dakika hızlıyla organize olduğumuz tatillerimizden biri. Siz anne baba saati diyin biz rutun hayata ufacık bir mola diyelim... Bence değişiklik herzaman zamanı durdurmuşçasına hayatına meydan okumak gibi moral depolamakla eşittir.
Kar şu dönem çok yoktu o yüzden bizde en yüksek dağ şeçmek zorununda kaldık, kısacası tek kar olan dağ.

Aslından bu bölge 3 vadiden oluşuyor. Avrupa’nın en yüksek dağı olarak biliniyor Val Thorens. Ve sezonu en uzun tutan bir dağ yüksek oluşundan dolayı Kasımdan mayıs’a kadar gitmek isteyenlere duyrulur.

Dünyanın en büyük kayak yapılabilir bölgesi olan 3 vadi (3 valles) bölgesinin en yüksek olanı. Kaymaya uygun, saf 600 km. Toplamda 175 teleski / telesiyej ve 320 işaretli pist. Kay kay bitmedi denirya işte burası için söyleşmiş bir laf…

Otelimizin adı Hotel Val Thorens idi. Çoğu kayak otelleri oda satabilmek için merkezi ve kapıdan çıkar çıkmaz kayak yapılabildiği söylenir. Ben, kayak severlere gitmeden önce seyahat bloglarını okumaları ve trip advisor’dan misafir yorumlarına bakmalarını tavsiye ederim. Bizim otelimiz gerçekten kapıdan çıktın pistesin ve kayarak otele geldin grubuna girenlerdendi ama blog yazamaya başladığımdan beri gittiğim yerlerde araştırmalarda yapıyorum. Zaten Val Thorens’in özellliklerinden biride buymuş kayaklarınızla kapıdan çıkın, pisttesiniz…

Ortama gelince genç bir ortam, sanki üniversiteler haftası Uludağ’dasınız. Ingilizler çoğunlukta.

Oteller konusunda geniş bir tesis yelpazesi var, apart otellerden 5-4-3-2-1 yıldız otellere kadar geniş bir seçim yelpazesi var ve çoğunda SPA bulunuyor.

Otelimiz bed and breakfast yani sadece kahvaltı dahil olduğundan öğle yemeklerimizi kayak kayarken dağ restoranlarında aldık ve akşam yemeklerinide merkezdeki yani otelimize yürüyüş mesafesindeki restoranlarda aldık.
Gitmeden rezervasyon yaptırmayı unutmayın!!!

Akşam için restoran tavsiyeleri;
·      LA FONDUE
·      LE VIEUX CHALET
·      LA MAISON
·      TANGO
·      LA CABANE

Öğlen için restoran tavsiyeleri;

LA CARTE (val thorens’de)
·      TREMPLIN (courchevel’de) ***kayarak 3 vadi gezile biliniyor bizde kayarak Courchevel’e gidip yemek yiyip geldik…

Ve yolculuk; biz bu sefer Cenevre’ye uçup gitmeye karar verdik. Uçak artı kara yolcuğu ile gün yolda geçeceği için tercihimizi akşam uçağından kulllandık.
Cenevre (isviçre) havalimanında araç kiraladık. Tabi gitmeden aracımızı online rezerve etmiştik. Aracınızı Sixt, National, Hertz, Avis gibi firmalardan kiralaya bilirsiniz. Biz Sixt firmasını tercih ettik.
Araba kiralama bölümü ile ilgilide işlemlerimizi hallettikten sonra aracı olmaya otopark’a gitmek gerekiyor. Shuttle servisler ile yapabilirsiniz. Seyehatimizin sonunda da arabayı önce terminal önüne getirdik eşyalarımızı indirdikten sonra aracı teslim etmek için otopark’a geçtik ve ödemeyi araç teslim olurken yapılıyor.

Ve tax free! Biz Türklerin vazgeçilmezi. Isviçreden çıkıyorsunuz ama alişverişiniz Fransadan olduğundan size damga vurdurmanız için bir makineye yönlendiricekler, Thy ve Air France standlarının yanındaki kapıdan giriyorsunuz ama her adım başı birine sorun çünkü havalimanlarında stand değiştirmek vasgeçilmez huylarıdır. Eskiden tax free bölümünde çalışanlar okur-yazar-sorar hatta alınan eşya’ya bakar öyle damga vururdu, şimdi makine’ye okutuyorsunuz ve zarfı posta kutusuna atıyorsunuz veya gene okutuyorsunuz sonra cash refund yazan bölüme gidip ufak bir komisyon kesintisine uğrayan paranızı alıyorsunuz.

Son olarak, aslında çocuklu aileler içinde bir satır eklemek istiyorum, çocuklar için şahane bir yer, activiteleri bol. Yani çocuklu ailelerde tercik edebilirler…

Keyifli bir kayak tatili dilerim…