Akdeniz Gemi Seyahati; Msc Preziosa

Msc gemisi ile 2. seyahatim aslında çünkü ilk'i ödül töreni için acentaları davet etmişlerdi. Bu seferki farklıydı çünkü hem kızımlaydım hemde tur götürmedim tatildeydim. 2016 Kurban Bayramı tatilimizi gemiden yana kullandık. (gemi turundayken başka tura rezervasyon yaparsanız daha avantajlı fiyata geliyor, Mayıs ayında Annem ve Babam MSC'nin başka bir gemisi ile seyahatleri sırasında kendi kabinlerini tuttular ve bizim kabinimize göre daha uygun'a geldi fiyat.) MSC gemisi kocaman. Biz çocuk da olduğu için ve ben hiç görmediğim ve yeni yerler keşfetmek için YACHT CLUB'da kaldık. Yacht Club aslında daha özel bir bölümü geminin. Sadece Yacht Club'da konaklayanların kullandığı havuzu, lounge'ı, restorandı var. Msc ilk gemilerini yaparken Yacht Club çok tutmaz diye ufak tutmuş ama o kadar güzel satışlarının ardında seneye inecek en büyük gemisinin neredeyse yarısı yacht club olacakmış. Bununda haberini burdan duyurmak istedim. gemi turları her zaman tam pansiyondur ve dahil olan servisler herzaman kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği ve çay saati diye başlar gemisine ve kategorisine göre bu liste artar ama azalmaz. Gemiler sigara sevenleri her zaman düşünmüş ve onlara hep özel köşeler yapmışlardır. Gemi'ye gitmeden önce gemi biletleri ile birlikte 'paper work' dedikleri gemi ile ilgili gemiyi, turu ve tüm ayrıntıları açıklayan evrakları yollarlar biletlerin yanı sıra. Gönderilen evraklarda gemide akşam yemeklerine neler giyiline bilinir, günlük programlar hakkında tüm detaylar, kara turları ve fiyatları, kasa v.s. hakkında bilgiler vardır. Valizinizi yaparken giyim yazısına bir göz atın derim.
Ve Rota, bizim rotamız Cenova'dan başladı. Uçuşumuzu İtalya'nın Cenova kentine yaptık. THY ile direk uçuş bulunuyor İstanbuldan. Çok rahat bir uçuştu çünkü çok yakın. Sanki yurt içinde bir yere uçuyormuşsunuz gibi. Biz gemiden transferimizi ayarlamıştık ama bir aksılık çıktı ve gelmedi bizde havalimanındaki en büyük arabalı olan taksi'yi aldık çünkü 4 büyük ve 1 cocuk  kişiyiz aslında. Gemiden aldığımız transfer tek yön 155 Euro iken bizim havalimanından bulup aldığımız 50 Euro'ya bizi havalimanından alıp bizi limana götürdü. Havalimanı ve Cenova limanı arası 20-25 dakika. limana vardığımız Yacht Club müşterileri farklı girdiği için bize refakat edip üst kata check-in işlemlerimiz için çıkarttılar.  İşlemlerimiz sırasında boyun ve sırt masajı hediye ettiler, şampanya ve atıştırmaklıklar ile karşılandık. İşlemlerimiz bitince gemiye doru ilerledik. Gemi'ye alt adımı atar atmaz ellerinde kredi kartı makinelerine benzeyen bir makine ile resimlerimizi çektiler bunların hepsi security yani güvenlik için yapılan prosedurler aslında. Biz Yacht Club'da kaldığımız için size o bölümü anlatacağım. Gemi'de yacht club bölümünde resepsiyon bulunuyor ve oraya gidip odalarınızı göstermelerini istediğinizde size akşam yemeğinizi her akşam saat kaçta almak isteyeceğinizi sorarlar. Biz çocuklu olduğumuz için 19:30'u tercih ettik. 2. soruda extra harcamalarınız için kartınıza nakit paramı atmak istersiniz yoksa kredi kartımı diye sorarlar. Bizim her gemi seyahatinden tecrübeme dayanarak tercihimiz kredi kartı oldu. Zaten bana göre kontrolu de daha kolay oluyor. 3. soru ise gazete istermisiniz oldu ki bu benim ilk defa karşılaştığım ve bence MSC'nin şahane bir servisi. Tabiki isteriz dedik ve Hürriyet diye işaret koyduk listeye. Ve saatlerimiz 18:00'i gösterir ve gemi hareket eder...

ve 2. gün;
Bugün günlerden Roma / İtalya. Gemi sabah saat 7:30 da Civitavecchia limanına yaklaştı. Gemiden inişimiz çok kolay oldu, daha önceki turlarımızdan tecrübem olduğundan transferimizi gelmeden zaten ofisten halletmiştim. Romada çok iyi çalıştığımız acentadan organize ettik. Bizi saat 9:30 gibi limandan alıp Roma merkeze'e bıraktı ve dönüşümüz içinde saat 16:00 da bıraktığı yerden alıp gemiye getirdi. Roma ile Civitavecchia'nin arası aslında 1.5 saat yazılır trafık yüzünden ama yollar açık ise 1 saat'e de iniyor bu aradaki yol. Romayı tüm aile olarak çok gördük ve turlarımda da dahil olmak üzere çok gezdiğimiz için bugün rahat gezelim biraz yemek, biraz alışveriş güzel bir Roma hatırası yaratalım dedik. Roma'yı aslında çok kişi bilir ama benim için belli başlı yerler var. Aslında çok restoran var ama gündüz için tercihim tam meydanda bulunan;...... dükkanlar olarak size tavsiyem gömlekçileri çok iyidir ve çok kaliyeli ayrıca uygundur kendin gömlek alın. Çocuklu iseniz Disney Shop ile çocuğunuzu tanıştıra bilirsiniz. Taki severseniz ise; Troncone mağazasını tavsiye ediyorum adresi : via belsiana, 34. Ve son olarak çok güzel bir trikocu var buranında adı Flört ve adresi; via della croce 53. Roma için daha fazla ayrıntılara okumak isterseniz Roma gezilerimden yazdığım diğer yazılara bakabilirsiniz ordaki yazılarımda adım adım neresi güzel, otel ve restoran detaylarına ulaşabilirsiniz.

ve 3. gün;
Palermo / İtalya. Palermo Siciliya'nın başkenti olarak anılır. Aslında turlar var çeşit çeşit ama biz gemiden inip taksi tutup gezmeyi tercih ettik. Görünmesi gereken yerler;  Duomo Del Cristo Pantocratore kilisesi ve beni en çok etkileyen hayranlıkla izlediği God Father serisinin son bölümünde babasının önüne atlayan kızının vurulduğu sahne'nin çekildiği opera binası 'Teatro Massimo' ve merdivenleri. Çocuklu aileleri için burda da Disney Shop var hemde Roma bulunundan çok daha sakin ve boş... Alışveriş sevenler için ise markaların bulunduğu bir sokak var ama bunun dışından bahsettiğim opera binasının tam karşısında eczane ve tam eczane'nin yanında inanılmaz indirimde gömlek satan bir dükkan var tabi bu alışveriş notum sadece erkekler içindi..

ve 4. gün;
Valetta / Malta. Malta'ya hiç yolum düşmemişti çok sıcak bir yer, burada da gemiden inince hop on hop off dedikleri üstü açık şehir turu yapan otobüslerden aldık. Malta nasıl bir yer derlerse cam'ı güzel ama çok toz duman toprak derim. Alışveriş için şahane bir yer denilemez ama turistik olarak bir cam ile ilgili güzel birşey olmanızı tavsiye ederim. Gezdik ve gördük ama gemiye binmeden öğlen limanda yemek almaya karar verdik. Gittiğim restoran hem çocuk sever hem, servisi çok hızlı hemde yemekleri şahaneydi. İsmi:  Browns, paspasın üzerinde 5th avenue of NewYork yazıyordu demek Ny'da da olan bir restoran. NewYork severlere de duyrulur.

ve 5. gün;
Denizde... / At the Sea....
Gemi seyahatlerin de bu durumu seviyorum çünkü gemiyi yaşamak için bir gün ayırmış oluyor insan aslında. Çocukla seyahat ettiğimiz için herşeyi aslında çocuğun isteklerine göre yapıyorsunuz. Böyle bir günde yapılacak şeylerden biri kabininize bir gece öncesinden bırakılan programları okumak öncelikle ve çocuk aktivitelerini takip etmek. Kızım Defne bugün makarna yaptı hamuru ile sonra soru sonrada bir güzel yedi mesela babası ile...  Öğleden sonra ise kızım uyurken anne baba saati dedik gemi'nin spasından masaj aldık. Ve çocuklara yönelik olan gösteriye gittik. Büyükler için ise, kumarhane, alışveriş, spa ve bir sürü seçenek var... Bu arada  gösteriler her akşam saat 20:00 ve 22:00 de var. Eğer bir gemi seyahatindeyseniz hangi gemide olursanız olun bir birinden güzel showları asla kaçırmayın.

ve 6. gün;
Valensiya / İspanya; İspanya'nın 3. en büyük şehridir. Gemiden inişimiz biraz zor oldu çünkü taksi şöförleri ingilizce veya fransızca bilmiyorlardı sonra en gerilerden bir taksici çıktı ve konuştu bizde 2 taksi alıp şehre indik çünkü taksiler kesinlikle 4 den fazla kişi almıyorlarmış. Önce şehir merkezine gittik. Ara sokaklarda gezdik, katedralleri gezdik. Neredeyse her köşe başında kilise vardı sonra Valensiya'nın meşhur yemeği olan Paella'dan alınıp tadıldıktan sonra kalan az zamanımız ile Avrupanın en büyük akvaryumuna gittik. Tam 2 km büyüklüğünde olan Oceanografic. Çocuk için şahane bir yer keşke daha çok vaktimiz olsa daha çok gezseydik dedik çıkarken. Showları var onlara saatlerimiz uymadığı için izlemeyemedik. Balına, Köpekbalığı, Penguen, Timsah su da yaşayan her canlıyı gördük...

ve 7. gün;
Marsilya / Fransa; Marsilya'nın adını güney Fransa turu yapanlar kesin duymuşlardır. Marsilya aslında küçük bir kasaba. Ama Fransa ve alisveriş severlere güzel haberim var Galleries Laffayette var. Yani hayatımda gördüğüm en sönük Laffayette olsa bile... Ve gene çocuklu aileler için en üst katında Disney Shop var. Şehri gezmek için hop and hop off otobüslerinden alabilirsiniz. Biz yürüyerek gezmeyi tercih ettik. Yemek tercihimizi oranın sanırım en en en kötü restoranında aldık. Size tavsiyem sahildeki restoranları çok zorlamayın aç kalırsınız.

ve 8. gün; dönüş günümüz...
bir gece öncesinden gemide yaptığınız alışverişlerin taxfree'lerini yaptırmayı unutmayın. sabah 8:00'de kabinleri boşaltmanız gerekiyor transferinizi, programınızı ve kahvaltınızı buna göre ayarlıya bilirsiniz. Gene 1 gece öncesinden saat gece 2:00'ye kadar valizleri kabinlerinizin dışına koymanız gerekmektedir. çek çek dediğimiz ufak valizlerimizi kabinlerimizde tuttuk. Sabahleyin pijamalarımızı, diş fırçası vs. hepsini çek çeklerimize yerleştirdikten sonra tekrar kahvaltı yerimizi Yacht Club'a özel olan lounge'a geçtik. Transferimizi saat 10:00'a ayarlamıştık 9:45 de gemiden indik valizlerimizi aldık ve transferimizi bulup yerleştikten sonra 20-25 dakikalık uzaklıktaki havalimanına gittik. Cenova havalimanı aslında çok ufak bir havalimanı yoğunlukla cruise müşterilerinin uçtuğu bir havalimanıdır. Business yolcuları isterlerse lounge'dan da check in yaparak valizlerini verebilirler lounge pasaport kontrolünden önce check in desk'lerinin yanında bulunuyor. Veya tabi Business iseniz business kontuarı veya Economy konturarından da yapabilirsiniz. Taxfree'leriniz için ise formlarınıza kredi kartı numaralarınızı yazmalısınız çünkü ufak bir havalimanı ve taxfree'leriniz için nakit sevisi bulunmuyor.